Ramona Predescu, Country Manager IWG România, ne oferă mai multe detalii despre comunitate.
Spațiile Regus și Spaces sunt dinamice și flexible. Prin aplicație poți rezerva biroul, sala de întâlnire private, sau de conferință, direct, chiar și atunci când călătorești. Vorbim despre o rețea globală de locații și o comunitate ce construiește relații interumane și de afaceri.
Dinamismul este dat prin diversitatea ce o resimți, prin faptul că poți alege ce ți se potrivește mai bine. Coworking, birou individual, sală de ședințe, în funcție de nevoia ta.
Flexibilitatea o experimentezi prin faptul că ai de unde alege și ce anume să alegi. În funcție de unde te afli, poți accesa spațiul cel mai apropiat. Se poate închiria pe timp scurt, dar și pe timp îndelungat. Poți testa și decide ce ți se potrivește cel mai bine.
Colaborarea este marcată prin accesul rapid la resursele din comunitate, iar evenimentele de networking organizate, dau posibilitatea membrilor să interacționeze pentru a își extinde rețeaua.
Modelul hibrid de lucru este aici și va rămâne, iar IWG oferă clienților săi soluții flexible de lucru îmbrățișând acest model.
La nivel local prin Regus și Spaces/ bradurile IWG România, ajutăm companiile mici, medii sau mari să își eficientizeze spațiul, optimizeze costul, eficientizeze timpul, opex-ul, oferind astfel acces către soluții flexible de lucru, indiferent de domeniul de activitate și mărimea companiei . Flexibilitatea constă atât din punct de vedere al varietății produselor, dar și din punct de vedere al perioadelor contractuale, sau locațiilor/rețelei. La nivel local ( București) avem 13 puncte de business/centre de afaceri , deservim toate punctele de interes al orașului.
Soluțiile oferite sunt în sistemul „all inclusiv” pretabile atât pentru echipe mici, dar și pentru echipe mai mari. De la birouri individuale, la spații de co-work, birouri virtuale, birouri de zi, săli de sednite , abonamente cu acces în zonele de business lounge/ cluburile de business. Toate la pachet cu facilitățile incluse: mobilier, amenajarea zonelor comune și de printing, utilitățile, infrastructură IT, securitatea în clădiri, suportul administrativ al echipei operaționale, acces la întreagă noastră rețea, etc.
A face pare dintr-o comunitate este cheia succesului, spunem noi. La nivel global, comunitatea IWG este reprezentată de aproximativ 8 milioane de clienți ce utilizează soluțiile noastre/ modelul hybrid de a lucra zilnic. Evident, aici discutăm de beneficii globale pe care fiecare client IWG le poate accesa.
La nivel local, comunitatea noastră este una extrem de dinamică, activă, ce participă cu mare interes la toate facilitățile și oprtunitatile pe care le introducem. Evenimentele organizate au scopul de a aduce clienții împreună, de a le facilita accesul către noi contacte/ oportunități, către alte informații, business-uri externe. Sunt extrem de apreciate aceste întălniri în cadrul comunității IWG.
Punem un acent deosebit și pe zona de well-being. Creăm facilități pe care clienții să le acceseze și să le fie de ajutor. Activități ce susțin sănătatea, echilibrul interior, dezvoltarea personală dar și profesională. Petrecem o mare parte din viață noastră la birou, așadar, acest spațiu devine o sursă de dezvoltare , atât pe plan profesional, cât și personal, o sursă de interacțiune socială. De la sesiuni de masaj, yoga, cluburi de lectrură, evenimente ce țin de zona de market place (expoziții de artă, expoziții prin târguri hand made ce ajută tinerii antreprenori), evenimente ce țin de dezvoltarea profesională / personală etc .Toate acestea sunt beneficii la care clienții noștri au acces și care sunt foarte apreciate.
Ultimii 3 ani și-au pus amprenta asupra modului de a lucra. Astăzi vrobim de un model hibrid, cu o frecvența mai redusă la birou, în ture, împărțirea spațiilor de lucru în mod diferit, facilitati diferite solicitate și lista poate continua.
Un aspect important este modul de interacțiune al clienților. Am observat trecerea graduală, de la o interacțiune timidă, mai rezervată și retrasă imediat după 2020, într-o dorință mai mare de interacțiune, cunoaștere, de implicare mai activă în comunitate, cu interes ridicat către zona de well-being. Desigur, un merit îl au și echipele noastre ce au depus efort în obținerea acestui rezultat, au continuat să crească și să unească comunitatea de clienți și au adus diverse alte puncte de interes prin evenimentele create săptămânal și menționate anterior.
O altă tendință a fost trecerea către un produs ce oferă multă flexibilitate și mobilitate. Abonamnetele de co-working sau, business lounge sunt foarte eficiente ca și cost, cu multiple beneficii. Creșterea în acestor produse a fost semnificativă.
O dorința specială a clienților, pe care am îndeplinit-o, a fost aceea de a crea un anumit „vibe” în spațiile noastre de lucru. Exact așa o numesc clienții, un „vibe”care le palce. O comunitate unită, care colaborează, care interacționează și creează acest „vibe”. Iar comunitatea nostră transmite acest ‘’vibe’’ căutat și droit de cât mai mulți potențiali clienți.
Nu aș putea denumi doar câteva categorii, va pot spune doar că serviciile și produsele oferite sunt accesate și accesibile pentru toate tipurile de businessuri de la ‘’one man show’’ până la mutinationale cu mai mulți angajați, sau departamente.
Clienții aleg astăzi acel produs care să le aducă : flexibilitate, accesibilitate, un mediu de lucru dinamic, un mediu de lucru unde să se poate conecta dar, să conecteze și business-urile. Vor soluții rapide fără multe bătăi de cap, soluții care să le permită să se focuseze pe business, iar noi ne ocupăm pentru aceștia de restul de activități, ce altfel, le-ar consumă mult din timpul zilnic.
Modelul hibrid de lucru este viitorul și deja îl avem chiar aici. Modul tradițional de lucru, pe care îl cunoaștem din ceilalți ani, nu se va mai întoarce. Oamenii își doresc dinamism, acces rapid, fără multe bătăi de cap, își dresc produse care să se muleze direct pe nevoile lor. Companiile își doresc eficientizarea spațiilor, scăderea costurilor, flexibilitate, posibilitatea de a crește odată cu business-ul lor sau, de a schimbă modul de lucru în funcție de dinamică afacerii, un model ușor adaptabil, iar într-un spațiu convențional nu poți face acest lucru.
Tehnologia influențează modul de lucru al oamenilor. În IWG ținem pasul cu aceste trenduri, ținem cont de nevoile de azi, dar și nevoile de mâine, dezvoltând constant produsele noastre, aducând soluții noi, investiind în continuare în platforme care să faciliteze utilizarea acestor produse. Dacă în urmă cu câțiva ani spațiile de co-working la nivel global însemnau doar 5% , iată că astăzi deja ne îndreptăm către 20% ( 17,24% este estimarea facută la final de 2023) și cu siguranță acest procent va crește, conform estimărilor experților.
Observ și înțeleg din discuțiile cu diverși clienți sau colaboratori că refuzul de a veni la birou lasă, amprente negative cu timpul. Între viață persoanală și profesională trebuie să existe o linie, ce o putem trasă chiar noi. Sunt multe personae pe care le aud că își doresc să lucreze doar de acasă, e mai comod spun aceștia. Da, poate este mai comod la prima vedere, dar în același timp, această comoditate poate duce la lipsa de socializare, închidere în sine, lipsa de noi cunoștiinte, prietenii, schimburi de opinii, împărtășire de idei, iar în final, o persoană ce nu mai interacționează direct, poate cădea ușor în capcană tristeții, iar linia de care spuneam mai sus, devine mult mai greu de trasat.
Folosiți biroul și mediul de lucru că un mediu interactiv, de unde să vă luați poftă de cunoaștere, de creativitate, de competitivitate, de dezvoltare. Sunt birouri unde nu este numai despre a lucra. Este și despre comunitate, interactune, despre a îmbină frumos utilul cu plăcutul.
Va așteptăm în comunitatea IWG din România!
![]()
![]()